Tijdens de Jeugdboekenmaand sloegen de leerlingen van het derde en vierde leerjaar de handen in elkaar. Gedurende de maand maart werkten de leerlingen klasdoorbrekend samen tijdens een hoekenwerk in thema: helden en schurken.
Hoek 1: Zoek de boef
De leerlingen kropen in de rol van detectives. Aan de hand van aanwijzingen gingen ze op zoek naar de boef.
Hoek 2: De heksen
Waaraan kun je een echte heks herkennen? Aan de hand van een luisterfragment tekenden de leerlingen een heks. Daarna kregen ze de kans om enkele fragmenten uit de film te bekijken.
Hoek 3: Dracula
De kinderen beluisterden enkele liedjes uit het hoorspel ‘Dracula’. In deze hoek kwamen de leerlingen o.a. meer te weten over bijgeloof.
Hoek 4: Anne Frank
De vierde hoek nam de leerlingen mee terug in de tijd. Ze doken de geschiedenis in en werden naar de tijd van Anne Frank gebracht. Er werd gelezen, filmpjes bekeken en het Achterhuis werd bestudeerd aan de hand van een zoekspel op de computer.
Hoek 5: Newton en Nobel
In gepast uniform trokken de leerlingen naar hun laboratorium op de speelplaats. Enkele proefjes leerden de leerlingen meer over zwaartekracht en explosie.
Hoek 6: The Masked Reader
Bij de laatste hoek werden de ICT-vaardigheden van de leerlingen op de proef gesteld. De leerlingen namen een audiofragment op waarin ze een klein stukje voorlazen uit hun lievelingsboek. Vervolgens gingen de leerlingen aan de slag met een programma waarin hun stem vervormd werd … Ra ra ra, wie leest er voor?






























































